fredag 16. august 2013

Hjemmelagde terrassemøbler

 I år ble jeg ferdig med terrassemøblene som jeg begynte med seint sist sommer.
 
 
Bordet er laget av byggerester fra når vi bygde trappa i fjor, selve bordplata er kledningsbord. 
 


 
 
Her har jeg brukt 9 paller som lagde selve rammen, deretter kledde jeg rundt med huskledning som jeg fikk av min far etter at han hadde reve en husvegg som skulle bygges ut. :) 
 

 

 
Til sitteputer sagde jeg opp noen forskalingslemmer og skar opp en madrass som passet.

 
Jeg kjøpte et sort stoff på Stoff og Stil som var vanntett. slik at sitteputene kan være ute selv om det regner.

 
stiftes på plass.
 
 
Terrassebordrester er jeg veldig glad i og kan brukest til det meste her blir de til ryggstøtte :)

Ungene synes det er kjempekjekt å være med på mine prosjekter, så her fikk de i oppgave til å lage store puter. Kjøpte 15 puter på Ikea til 9.- og disse skulle sprettes og stappes i nye putetrekk jeg hadde sydd. 
 


Og slik ble putene
 



Denne benken er også laget av terrassebordrester.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar