onsdag 30. januar 2013

Ikea taklampe blir en flott lysekrone :)

 
I 2007 bygget vi på en ekstra stue, og jeg ville selvfølgelig ha en lysekrone.
Men utvalget var ikke slik det er i dag. og kresen kan jeg være og det vet min mann alt om. Så istede for å bruke 6000 på den Lysekronen jeg ville ha laget jeg en som jeg ble godt fornøyd med.  
 
 
 Jeg kjøpte denne "Lerdal" på Ikea til kr 400.- Tok en svamp og litt sølvmaling og smurte den forsiktig slik at den ble litt gyllen i fargen og ikke svart.
 
 
Kjøpte 2 perle gardiner på Indiska på 70%, og noen prismer på Living. 
 
 
Så var det bare å feste perlene på og lage den i den stilen som passet. :)





 

Den er flott med telys eller kronelys, men blir mest brukt med bare dimmelys. 




 
Dettte en smigjern lysekrone som jeg har gjort nesten det samme med, bare at jeg har tredd alle perlene på fiskesnøre og festet de på.
 

 
 
 

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar