fredag 18. januar 2013

Skohylle

Hvordan lage en hylle som ikke trenger mange hull i veggen, er superenkel å montere og ikke minst utrolig lett å lage. 
 
 
Først fant jeg noe panel som kunne brukes som hyller og saget de i den lengden jeg ønsket.
 
 
Deretter borret jeg to hull i hver side, som båndet/ tauen skall gjennom.
 
 
Hadde jeg funnet en fin plank og hatt ei skikkelig sag tilgjengelig hadde jeg malt plankene hvite og pusset dem på kantene. Men reserveløsning er et flott innpakkningspapir, som jeg pakker inn hver plank i. :)
 
 
Når de er godt pakket inn fant jeg et silkebåndsom jeg hadde og tredde det gjennom hullene med nål. Mellom hver plank må du måle lik avstand og feste en god knute eller som jeg, en perle for å lage mellomrom mellom plankene.
 
 Knyt endene sammen og slå en spiker i veggen, og vips var du ferdig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar